Agilityträning.

För några dagar sedan var jag och tränade agility på klubben med laget, så både Fia och Blixten fick köra lite. Vi körde en klass 2-agilitybana som faktiskt gick finfint för båda två. Fia höll ett riktigt bra tempo för att vara Fia och med tanke på att regnet stod som spön i backen och var till och med under referenstiden, vilket sällan brukar hända när vi kör lagbanor. Blixten skötte sig också snyggt, även om hon var något laddad. För det första har vi ju inget KF-beteende ännu vilket gjorde att alla KF-hinder ju bara lattjades över, sedan var hon lite yvig i någon sväng och så där, men i det stora hela gjorde hon banan jättefint. Det som hon satte klockrent var ju slalomingången (efter att vi kört banan en gång så hon fått springa av sig lite överskottsenergi). Det var inte en särskilt svår ingång, men jag var tvungen att vara på vänster sida och den var efter en snabb typ raksträcka vilket gjorde att jag var tvungen att skicka in henne i den då jag inte hade den fysiska möjligheten att vara med henne, konditionen är inte på topp vet ni. Hon har haft väldigt svårt för slalom när jag varit på vänster sida och vi tränade in det för bara ett par veckor sedan (att jag är på vänster sida, inte själva slalomet) så med tanke på det så var hon riktigt duktig.

Här kommer en film var på sötnosarna:

 

Lämna en kommentar