Lagagility i Örebro.

I lördags var jag iväg och tävlade lagagility på Örebro BK, tillsammans med resten av vårt lilla mediumlag! Det var bara till att kliva upp vid 03.40 för att hinna fram till 08.00 då det började. Vi startade dubbla agilityklasser och dubbla hoppklasser, så fyra lopp totalt blev det. För mig, och laget, blev det lite stolpe ut hela tiden. Det gick aldrig riktigt hundra för någon. Första agilityloppet var det kallt, så jag var inte helt taggad och Fia är alltid som sämst i första loppet, så vi drog på oss massa tidsfel men ändock en nolla på hinder. Andra agilityloppet lyckades tre av oss komma runt så vi fick faktiskt ett resultat! Här hade det istället hunnit blivit väldigt varmt, tänk varm julidag, så energin ångade bort ur Fippen, men runt kom vi. Därefter gjorde jag ju någonting som man absolut inte bör göra, jag berättade nämligen, apropå att det var någon som sade att Fia var stöttepelaren i laget, att vi inte diskat oss sedan mars 2012. Självklart fick jag äta upp det för loppet därpå, som då blev första hopploppet, då Fia hoppade ur slalom vilket ungefär aldrig har hänt och sedan drar hon iväg och springer in i en tunnel sådär helt oprovocerat. Jaja, bara att köra klart. Sista loppet kändes absolut bäst. Det var ett rätt flytigt hopplopp och Fia hade en väldig fart för att vara Fia! Jag fick verkligen springa och när jag vände upp och gjorde ett framförbyte efter en tunnel blev jag nästan rädd för då kom hon som ett litet expresslok ur tunneln, så då var det bara att börja kuta om jag skulle hinna med. I vanliga fall kommer hon i långsam galopp ur tunneln så jag brukar få vänta på henne. Jättehärligt verkligen att ha lite fart för en gångs skull, vi satte en nolla men lyckades ändå dra på oss ynka 2 tidsfel.

image

Laget som helhet diskade sig i tre av fyra lopp, men med tanke på väder och banor så känns det ändå som ett helt okej resultat. Vi tävlar ju mot lageliten, och inte sällan också den individuella eliten, på de här tävlingarna så att ta en pinne eller komma högt upp i resultatlistan känns en liten bit bort. Men det är väldigt roligt att köra lag då man peppar varandra på ett helt annat sätt än om man kör individuellt! Mycket roligt, alltså 🙂

Lämna en kommentar