Då var man anmäld.

Nu har jag precis lagt och betalat två stycken anmälningar till två stycken appellspår, ett i Solna-Sundbyberg 5/4 och ett i Skutskär 12/4, så är det bara att hålla tummarna att man kommer med. Till Solna-Sundbyberg var jag den 13:e anmälda, och det är fortfarande en halv månad kvar av anmälningstiden så där kommer det förmodligen att bli många bortlottade. Till Skutskär var jag den andra som anmälde mig, men där är det ännu några dagar längre kvar av anmälningstiden än till Solna-Sundbyberg, så det hinner nog bli rätt fullt där med.

Jag håller på att spricka i kanterna, så taggad är jag på att få komma ut och tävla. Nu har träningen visserligen legat lite på is, i alla fall lydnadsträningen, men på lite mer än en månad lär jag ju hinna damma av appellmomenten som satt i höstas och komma igen lite. Hoppas jag i alla fall. Spåret börjar ju sitta mer och mer, men det är svårt att säga, rätt som det är kan hon hoppa över till vilt och då är man definitivt lost (fastän man är på ett gärde). Så nu ska vi damma av lydnaden, börja kedja ihop lite uthållighet och åka iväg och spåra på främmande marker. Så får vi be till gudarna att vi inte blir bortlottade, att vi kan väcka liv i lydnaden och att spåret bara rullar på!

20130612_131234

 

Isan förra sommaren.

Lämna en kommentar