Agilitycup igår

Igår var jag till klubben och var med på årets första agilitycup med Blixten och Fia. Det regnade, det var lera överallt och det var inte alls särskilt mycket den 8 maj över huvud taget. Två klasser var det, båda hoppklasser men olika banor. Blixten var övertänd redan från början, så när jag skulle in på planen ville jag inte riktigt gå in för jag visste att det skulle bli high chaparrall. Vilket det ju blev. När Blixten drar järnet så saktar jag ner för att dämpa lite, men till skillnad från sheltien så gör det bara att Blixten blir upp över öronen frustrerad så tillslut står vi mitt på banan och hon vrålar och snurrar och jag har inte en susning om var vi är. Hur som helst, båda slalomingångarna och slalomet gjorde hon väldigt fint, så det är väl det som vi får ta med oss.

Fia var lite halvloj, men å andra sidan var det första agilitytävlingen för året. Jag tror vi fick 5 fel i båda klasserna men vann ändå, båda klasserna. Dock vann vi nog mest för att de andra var sämre än vad vi var snarare än att vi var bättre än de andra. Om ni förstår. En reflex, ett pannband och en pipleksak fick vi med oss hem.

Idag blir det rapportträning och lite lydnad med Isa, som fick en vilodag igår.

Lämna en kommentar