Lägreklass spår Uppsala BK 140824

Idag har jag varit till Uppsala BK och tävlat i lägrespår! Dagens resultat blev fullt på upptag, fullt på spår, nollad budföring och sedan som grädde på moset en >270 poängs lydnad vilket resulterade i vinst och uppflyttning på fantastiska 531,25 p! Hurra!

image

Spåret gick jättefint, hon tuffade stabilt och kvickt på och var noggrann med pinnarna. Hon tog själv initiativ till att fortsätta spåra efter att jag belönat en pinne och höll samma hastighet och engagemang från början till slut. Hon kan ha lätt för att få slut på bränsle i slutet av spåret men nu höll hon i bra! Det tog henne 14 minuter exakt att kliva runt dessa 1000 m. 

När vi kom tillbaka till klubben blev det lite väntan på lunchpaus osv innan det blev budföring och platsliggning. Vi har inte kört budföring med skott sedan lägrerapporten i Skutskär i början av juni, så Isa drog järnet mot mottagaren men blev överraskad när skottet kom och kom då av sig och sprang tillbaka till mig. Det såg verkligen ut som att hon tänkte ”men vad i hela friden var det där?!”. Inte så mycket att göra åt, snarare jag som får ta åt mig som inte tränat momentet på två månader. Därefter platsliggning vilken hon låg klockrent. Hon vred på huvudet vid första skottet men resten vippade hon knappt på örat åt. Riktigt duktig!

image

På lydnaden kändes hon pigg och med vilket var väldigt trevligt! Vi fick 9:a på linförigheten, vilket ju brukar vara en liten akilleshäl då jag så sällan tränar med koppel så det var väldigt roligt. Fortsatte i samma stil och fick 9:a på framförgåendet där jag tidigare legat på mellan 6 och 7, så det var också oerhört kul. Läggandet blev DK då hon precis innan start inte ville lägga sig när vi genrepade så bättre att ta ett DK än en nolla. Inkallningen hade hon bra fart och hyfsad ingång. Krypet mindre bra, inte riktigt med så jag fick kommendera henne kryp säkert tre gånger. Apporteringen jättefint. Hoppet likaså. Vilket ju gjorde att vi slutade på fina 531,25 p och vinst och uppflyttning. Bästa Isa!

image

Nu ska vi försöka satsa lite på rapporten och sedan blir det till att börja fila på högremomenten till nästa år!

Lämna en kommentar