Elitrapport i Gävle 150517.

Idag var det då dags för debuten i elitrapport! Det gick väldigt bra trots att regnet öste ner hela dagen och vi slutade på 546,25 p, certp och en hedrande fjärdeplats. Bästa collien!

image

Vi började med rapporten, som kändes ganska kort längdmässig och som gick på stig hela vägen. För Isa var det en perfekt bana att få börja med i eliten, men den var inte så utmanande som eliten kanske ska ha egentligen. Men det var en snabb bana där hundarna kunde sträcka ut ordentligt. Isa var bland de snabbare, hon älskar ju att sträcka ut så tiden var inget problem. Framföringarna däremot. Hos mig var första jättefin medan den andra var lite hetsig. Hos Johanna hade det varit ganska röjigt på båda. Rapporten slutade på 9,25.

image

Därefter lunch och sedan uppletande. Isa var helt däckad och hade inte tillräckligt med driv för att orka igenom hela uppletandet. Hon lyckades bara få in två föremål och började efter halva tiden att klibba vid mig (har aldrig hänt innan!) så det slutade på ynka 5,5.

image

Här funderade jag på att bryta. Jag hade inte sett betyget för rapporten utan bara hört att det varit katastrof på A-stationen och med det dåliga betyget på uppletet så var jag inte alltför munter. Dessutom var planen vattenfylld och när jag var ut och provade krypet direkt efter uppletandet så vägrade hon krypa, så ja. Jag var lite missnöjd minst sagt. Bestämde mig dock för att gå ut och prova lydnaden och om hon skulle nolla krypet så skulle jag belöna (kasta boll och bryta) hoppet. 

image

Och vilken jäkla hund jag äger!! Trots att hon var så trött så att ögonen rullade i huvudet på henne går hon bara in och levererar! Drar ihop 245 p på lydnaden med en 9:a på krypet. Satan i gatan vad bra hon är. Slutade då på 546,25 p och certp! Grymmaste hunden ever! Heja team Isa! ♡

En reaktion på ”Elitrapport i Gävle 150517.

  1. Pia

    Så kul! Grattis igen! Helt rätt, kör så det ryker. Ni är kung, kung, kung i baren…nej, nej, i SKOGEN ska de ju va!! 🙂

Lämna en kommentar