Two down, one to go.

Den här veckan har jag tre kurser som avslutas med varsin 5 h-tenta. I måndags gjorde jag den första, en projekttenta som kändes brutalt stor. Det var en tenta på en hel 15 hp kurs fast halvfart, så vi började med den i januari och nu är den klar. Med andra ord oerhört mycket att plugga på, tror att det var sju olika delar och nästan en bok per del att plugga in. Puh. Men nu är den gjord och den kändes på håret godkänd så det är bara att hålla tummarna. Idag gjorde jag den andra tentan, en tenta på ekonomi och verksamhetsstyrning 7,5 hp, och den kändes bättre faktiskt. Jag tyckte att det gick enkelt, så nu är det bara till att se om jag blev godkänd (det vill säga att det faktiskt var enkelt) eller om jag blev underkänd (det vill säga har missuppfattat hela kursen 🙂 ). På fredag har jag den sista, en tenta i entreprenadrätt, juridik med andra ord! Så nu är det det jag pluggar på. Men sedan är det sommarlov!

wpid-20140607_112438.jpg

Igår blev det lite lydnadsträning med Isa uppe på klubben. Tränade framåtsändande och gjorde sedan ett enkelt uppletande på planen. Framåtsändandet var katastrof i början, det var bara trav, trav, trav och hets, hets, hets, men sedan fick jag till ett par fina och då fick det räcka. Jag tycker ju att hon är så himla gullig när hon far runt som ett litet löv, men jag märker att jag kan börja ställa krav på henne på ett helt annat sätt nu än förut. Nu har hon så mycket arbetsvilja och -kapacitet att hon inte går ner sig något utav det, utan bara fokuserar lite hårdare och bara liksom köper det. Känns väldigt trevligt! Vi har ju tävling igen på söndag så får vi se hur det känns och blir.

Lämna en kommentar