One down, one to go.

Idag har jag gjort den första tentan, den i projektet. Jag kände mig väldigt, väldigt osäker på materialet innan som jag skrev tidigare, men på väl i skrivsalen kändes det som att jag kunde mer än vad jag trodde. Vi får se hur det går.

Det var ju fyra olika delar i tentan – arkitektur, konstruktion, energi och installation samt miljö, vilka man behövde ha först och främst minst 30 % rätt i varje delavsnitt och sedan totalt minst 50 % på hela tentan för att bli godkänd. Jag tror att jag kan ligga på gränsen i två av avsnitten, så vi får se vilken sida jag ramlar över på. Det blev mycket ordbajsning och mycket ljuga-så-bra-att-jag-tror-på-det-själv.

Nu ska jag göra den sista uppgiften, ett reflektionsdokument, i projektkursen och sedan ber jag till högre makter att jag kan lämna den bakom mig. Håll tummarna! Sedan blir det LCA-plugg för hela slanten fram till fredag kväll. Då ska jag köpa pizza, äta den i sängen framför teven och sedan somna.

image

Kan berätta att Isa mår bättre och bättre. Hon har varit iväg och vattentraskat två gånger i Ultuna i låååångsam skritt i djuuupt vatten, vilket har inneburit en liten kamp för att hon inte ska vilja plaska istället för att skritta. Vi har också idag fått börja gå 30 minuter långa promenader, vilket känns skönt! Var tionde dag får vi uttöka med 5 min som sagt, men måste höra med Kjerstin om hur länge vi ska göra så, om det är upp till en timme eller upp till två timmar? Annars är hon fräsch och pigg och glad, som vanligt 🙂

Lämna en kommentar