Spårträning.

Jag har börjat sätta igång Isas träning på riktigt nu. Motivationen dalade långt ner under nollan när det stod klart att det skulle bli operation och rehab igen, så det har tagit tid att komma tillbaka i träningstanken. Nu har vi dock hunnit med att spåra ett par gånger och vi har börjat köra igång lydnaden.
image

Jag har tänkt om lite med spåret och har gjort spontanupptag med henne båda spåren, vilket hon har gjort jättefint. Vi har ju knappt arbetat något med upptag utan mest kört direktpåsläpp, men nu är det eliten som gäller och att förlora poäng på bakspår är inte så himla kul. Därför tänkte jag köra en hel del spontanupptag med henne, varvat med direktpåsläpp ibland, så det inte ska vara några konstigheter. Sedan är det det vanliga som gäller: peppa pinnar och variera spårlängd och klurigheter.

Lydnaden går bra. Hon är så himla taggad just nu. Vi har, på grund av att hon varit så het, haft lite svårt med friaföljet ett tag. Hon har gärna hoppat jämfota vid sidan alternativt legat en meter före… Nu börjar vi dock få bukt på det och hon har börjat gå jättefint. Vi har också lagt ner lite tid på stegförflyttningarna och de börjar se riktigt fina ut nu. Det är bakåt som vi jobbar på fortfarande. Hon är lite rädd att jag ska kliva på henne när vi backar (vilket jag har råkat göra tidigare, hehe), så hon har kastat ut rumpan och som gått baklängesfotgående innan hon satt sig fot igen. Nu har hon däremot börjat kunna backa rakt, vilket är jättekul. Träning, träning!

Resten av momenten är vi inne på samma spår på… Hon är enormt het och behöver lugnas för att det ska bli bra, så det är det huvudfokus ligger på just nu. Vi har inte börjat planera in någon tävling ännu, först vill jag se hur träningen går och hur hon mår.

Lämna en kommentar